söndag 28 juli 2013

Reklam, nej tack

Jag gillar reklam av någon outgrundlig anledning, och då menar jag reklamen som dyker upp med posten varje dag i brevlådan. Kommer det sig av att jag inte fick tillräckligt med brev som barn och att jag nu blivit beroende av känslan av att någon vill mig något? Skämt åsido, det är nog bara för att jag är van helt enkelt. Men idag när jag kan få den reklam jag vill ha skickad till min mail har jag börjat fundera på varför. Min pappersåtervinning svämmar över och inte varken läser jag allt jag får eller särskilt noga, så nu gjorde jag slag i saken och bytte upp oss till en "Reklam, nej tack"-skylt.

Det känns riktigt bra faktiskt och nu en vecka in saknar jag inte alls de högar med papper som invaderar mitt lilla postfack på en daglig basis. Att jag dessutom hjälper till att skona ett helt träd, eller 48 kg papper per år, som annars helt i onödan hade huggits ned bara för att bäras in i lägenheten för att sen åka ut till pappersåtervinningen, i stort sett oläst.

Sitter du fortfarande med matbutikernas direktreklam i knät varje måndag, men känner att det är dags för en förändring? Finn modet att bryta en ful ovana och läs om vad Naturskyddsföreningen har att säga om hushållens reklamförbrukning. Vill du helt sluta med reklam, gå till Reklamfritt och anmäl dig. Älskar du fortfarande reklam, gör som ovanstående men fortsätt sen vidare in på Yourmail och välj och vraka bland extrapriser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar